את בעיות האינטרנט בבית ניתן לחלק לשתיים, בעיות הנובעת מתשתית האינטרנט שמגיעה לבית (בזק/הוט) ובעיות שנובעות מפריסת הרשת בתוך הבית.
הסוג השני של הבעיות נובעות מפריסת הרשת בתוך הבית ותלויה בציוד ובפריסה שלו. היום יש בכל בית הרבה צרכני אינטרנט (טלפונים סלולרים, טלויזיות, מחשבים, שואבים רובוטים, מקררים, וכו׳) כאשר רוב הראוטרים הביתיים שמסופקים ע״י ספקי תקשורת מתקשים לספק מספר רב של צרכנים בו זמנית, מה גם, ריבוי משתמשים ״כבדים״ כגון ספקי תוכן (נטפליקס,פרטנר, סלקום טי וי…), זומים וכיוצ״ב מעמיסים על הראוטר הביתי. בנוסף הראוטר שבד״כ ממוקם במיקום מסוים בבית לא בהכרח מצליח לתת כיסוי אלחוטי מלא ויוצר מקומות בהן הקליטה חלשה עד לא קיימת.
הראשונה באחריות נותן התשתית ויש לפנות אליהם במידה ואתם חווים ניתוקים חוזרים ונשנים. אם חווים בעיית תשתית שחוזרת על עצמה (גם לאחר הגעת טכנאי) לעיתים הכי פשוט לעבור מספק תשתית אחת לאחרת (בזק עובדים על תשתית של קווי טלפון והוט על תשתית של טלוויזיה בכבלים) מהסיבה שלעיתים התשתית הספציפית באותו אזור מגורים פחות טובה.
פתרון חכם ופשוט הוא להתקין ציוד Mesh עצמאי ובלתי תלוי בראוטר המסופק ע״י ספק התקשורת ושאינו מוחלף בכל פעם שאתם עוברים ספק ומחדשים חבילה. ראוטר Mesh איכותי יכול לנהל רשת מרובת משתמשים בנוסף למתן כיסוי אלחוטי בכל הבית. כמות היחידות האלחוטיות הנדרשות תלוי בבית (גודל, קומות, כמות קירות…) וניתן להוספה בהתאם לצורך.
מוצרים רלוונטים – Tp-link Deco M5
שעון שבת, בית חכם, חשמל חכם, ממסר חכם, מתג חכם, מפסק חכם – שלי Shelly cloud